Usein kysytyt kysymykset

Miten varaan myyntipaikan?

Myyntipaikan varaus onnistuu perinteisesti joko soittamalla, sähköpostitse tai paikan päällä käymällä. Helpoimmin varaat kuitenkin paikkasi rekisteröitymällä suoraan Kirppari-Kalle järjestelmän kautta. Saat henkilökohtaiset tunnukset sähköpostiisi joilla pääset hallitsemaan omaa myyntitiliäsi ja hinnoittelemaan myyntiin tulevia tuotteita.

Miten tuotteet hinnoitellaan?

Tuotteita voi hinnoitella Kirppari-Kalleen valmiiksi milloin vain, vaikka paikkaa ei olisikaan vielä edes varattu. Hintalaput voi hinnoitella kirjautumalla Kirppari-Kalleen jossa pääset Tuotteiden hinnoittelu -välilehdeltä hinnoittelemaan kaikki tuotteesi. Kun arkki (33 hintalappua) on valmis, tallenna se ja merkitse valmiiksi. Täytä tarvitsemasi määrä arkkeja. Tämän jälkeen voit tulla hakemaan valmiit hintalaput kirppikseltä, jossa ne tulostetaan sinulle.

Voit myös täyttää hintalapputarrat käsin. Tällöin niihin tulostuu valmiiksi vain pöytänumerosi, ja voit itse kirjoittaa lappuun tuotekuvauksen ja hinnan. Suosittelemme kuitenkin tietokoneella valmiiksi tehtyjä hintalappuja, sillä se antaa sinulle paremman mahdollisuuden seurata myyntiäsi netin kautta. Ainoastaan netissä tehtyjen hintalappujen tuotekuvaukset kirjautuvat myyntisaldoon ja pysyt perillä mitä tuotteita on myyty. Kun kuvaus on tehty käsin ja tuote tulee myydyksi, näet Kirppari-Kallessa tuotteen hintalapun numeron, sekä summan.

Milloin voin noutaa hintalappuja?

Hintalappuja voi noutaa heti kun paikka on varattu.

Voinko tehdä hintalappuja Kirpparikalle-järjestelmään etukäteen?

Kyllä voit, hintalappuja voi tehdä valmiiksi järjestelmään omaan tahtiin, vaikka paikkaa ei olisi edes varattu.

Mitä tuotteita kannattaa hälyttää?

Meillä tietyt hälyttimet kuuluvat hintaan ja suosittelemme niiden laittamista arvokkaimpiin tuotteisiin.

Milloin voin tuoda tavarat myyntipaikalle?

Tuotteet voi tuoda myyntiin myyntijakson ensimmäisenä päivänä aukioloaikojen puitteissa tai jo myyntijakson alkamista edeltävänä päivänä (arkisin klo 17-18 ja viikonloppuisin klo 15-16)

Milloin paikkani tulee olla tyhjennetty?

Myyntipaikka tulee olla kokonaan tyhjennetty viimeisenä vuokrapäivänä, arkisin klo 16.45 ja viikonloppuisin klo 14.45 mennessä. Huomioi mahdolliset erityisaukioloaikojen tuomat muutokset.

Jos myyntijaksolle osuu kiinniolopäivä veloitetaanko siitä päivästä?

Emme ota vuokraa niistä päivistä kun olemme kiinni, vaan tuo huomioidaan automaattisesti varauksessa.

Voiko vuokra-aikaa pidentää yksittäisillä päivillä?

Kyllä voi, jos paikalle ei ole jo uutta varausta tehty.

Milloin rahat näkyvät tililläni?

Teemme tilitykset aina vain keskiviikkoisin, joten rahat näkyvät tilillä 1-3 arkipäivän kuluttua.

Jos haluan laittaa kaikki tuotteeni alennukseen hieman ennen viimeistä päivää, miten tämä toimii?

Alennus laitetaan voimaan aina ilmoitushetkellä. Alennuksen laittamista voi pyytää myymälässä ollessaan, sähköpostilla tai soittamalla. Varmistamme aina että sähköpostiosoite tai puhelinnumero ovat samat, jotka ovat paikan vuokranneen tiedoissa.

Voinko alentaa yksittäisen tuotteen hintaa?

Kyllä voit, mutta tuotteeseen tulee tehdä aina uusi hintalapuu, jos hintaa muutetaan.

Mitkä asiat vaikuttavat eniten onnistuneeseen myyntiin?

Kohtaako myytävän tuotteen laatu ja haluttavuus hintaansa nähden ja onko myyntipaikka siisti.

Miten hintalaput kannattaa kiinnittää?

Käytössämme olevat hintalaput ovat tarroja, ja nämä pysyvät tavaroissa yleensä hyvin kiinni, mutta vaatteiisiin ja kankaisiin suosittelemme lisäkiinnitystä. Kirppiksellä on mahdollista käyttää hintalappujen pistoolia veloituksetta, tai myös vuokrata sitä kotiin hintaan 3€/3 päivää ja kiinnikkeet kuuluvat hintaan.

En löydä myynnissä ollutta tuotetta paikaltani, onko se varastettu?

Varkauden mahdollisuus on toki aina olemassa, mutta kirpputorillamme tämä on kuitenkin harvinaista. Tuotteet yleensä löytyvät vain vääriltä paikoilta.

Miksi hintalapuissa täytyy olla tarkat kuvaukset?

Tämä on ainoastaan myyjiemme tavaroiden turvaksi. Tämän avulla pystymme ehkäisemään hintalappujen vaihtoyrityksiä.